fredag 2 november 2012

It's time...eller?


Då var det då dags, dags för Ninjas och min första tävling; lydnadsklass I.

Det betyder att vi har en del att träna framöver. Men det betyder också att vi har ett mål. Har inte förhoppningar om super resultat men är glad om vi klarar oss från diskning ;) Framför allt skulle jag vilja känna mig "nöjd" med mig själv (att jag inte gör saker som får oss diskade eller massa ner drag i onödan) och så skulle jag vilja känna mig "nöjd" med Ninjas insats (alltså att hon förhoppningsvis är fokuserad och gör det jag vet att hon kan, under dessa nya förutsättningar - tävlingsmiljö).

Dags att gå igenom momenten....

PLATSLIGGNING (2 min.)
Svårt moment men gick bra på träningen sist. Måste träna mer på detta under kommande månad

TANDVISNING
Borde inte vara ngr problem, men bra att träna med främmande människor

LINFÖRIGHET (med slakt koppel)
Jag ska komma ihåg att hålla kopplet rätt och vi får fortsätta träna, speciellt vändningar. Men är glad över Ninjas framsteg den sista tiden (i och med att jag väntade lääänge med att träna det)

PLATSLÄGGANDE
Känner mig ganska nöjd här men måste träna lite snabbare lägganden och "tillbakagången"

INKALLNING
Borde inte vara ngr problem, möjligtvis träna bra (icke sneda) sittanden

STÅENDE
Samma här som med läggande, känner mig ganska nöjd här men måste träna lite snabbare ställande och "tillbakagången"

APPORTERING (utförs sittande vid förarens sida)
Måste träna (icke) tugg!

HOPP över hinder
Borde inte heller vara problem i och med att hon gör mkt fina hopp i brukslydnaden

Dags att sätta igång med träningen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar