onsdag 7 april 2010

Dagens planer

Dagen är fullspäckad som vanligt. Tror de flesta människor hade velat ha ett antal timmar till på dygnet för att hinna med alla saker som pockar på uppmärksamhet. Först Chalmers med Ann Sofie från 9 - 16. Idag har vi också lyckats hitta ett nytt stipendium att söka - håller tummarna! Sedan ska jag iväg och träffa Totte. Kl 18 ska vi träffa en styrelsemedlem gällande lägenheten och gå en rundvandring på 1 - 1.5 h (!!). Efter det ska vi till huset - låna bil - åka till stallet - åka hem till huset - lämna bil - ta oss hem till lägenheten igen.

Gårdagens hemfärd från den alltid så efterlängtade "vinprovningen" (mest vin och mindre provning numera ;) ) var ngt annorlunda: Plötsligt drogs pengar från mitt 100 kort istället för mitt månadskort. Detta innebar mkt prat med buss- och spårvagnschaufförer både på vägen hem och på väg in till stan idag. Var tvungen att ta mig till Centralstationen och få tillbaka mina 17 kr! (Om det var vart besväret? Det förtäljer inte historien) Dessutom var den alltid lika trevliga personalen snorkig och påstod att jag tryckt på T innan - vilket jag INTE gjort!!

2 kommentarer:

  1. Jag har hört om detta, eller det stod i GP på fria ord som jag numera ALLTID läser. hahaha E det ett tecken på att jag e gammal?. Men det kan visst vara att någon innan dig tryckt på T eller inte avslutat sitt tryckande helt enkelt. fattar ej. Men det e irri iallafall :)

    SvaraRadera
  2. aaaa okej, ja verkligen irriterande! Jag är aldrig vid centralen men nu var jag ju tvungen - trodde månadskortet var avmagnetiserat eller nått!

    SvaraRadera