måndag 15 augusti 2011

SÖK

Igår var det premiär för min och Ninjas sökträning! Vi åkte ut till Råhult (Partille) och mötte upp några stycken från Brukshundklubben Kallebäck som jag lärt känna. Vi började med att leta upp en bra ruta som vi gjorde i ordning. Eftersom jag och Ninja är nybörjare fick vi hjälp med att lära oss hur det går till med sökträning och tävling. Först gick jag med och observerade 2 hundar och deras förare och sedan blev det min och Ninjas tur. Det viktiga denna första träning var att hon skulle fatta vad hon skulle göra (söka) och att hon skulle lyckas alla gånger. Ninja fick sitta bredvid mig och titta framåt dit jag pekade medan figuranten gjorde ett uppdykande och gömde sig igen. Ninja blev mycket pepp direkt och när hon fick sökkommandot stack hon direkt iväg och fann figuranten (alla gångerna). Väldigt kul att se henne så taggad och redo att arbeta. Och det behöver väl knappast nämnas att Ninja var väldigt förtjust i alla figuranter med massa gott godis :)

Lite bilder från trädgården





Ps. nytt utseende på bloggen också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar